namastee.reismee.nl

happy Holi

we stonden dur gekleurd op, inderdaad, het feest met de verf en zo, hebben het er net af, nog niet uit (de kleren), hier blijft het kalm en rustig: wat in het gezicht en over de haren, in de stad schijnt het wat ruiger toe te gaan ....

tuurlijk hebben we jullie fotosupport gekregen, Anneke; Carol, tis dur bloedheet maar daarom zit er ook geen glas in de openingen, waar een raam hoort te zitten, tocht het tenminste een beetje door .... Joke, moet jij zeggen met al jullie reisboeken en -dvd's; Debbie, vertel die mannekes van 3TL2 dat ik er aan kom, alles in het Engels, of course; Lesley, een aanvulling van Ria, die zei, toen we dus terug waren van dat tripje door ' de andere wijk van de stad': 'De kinderen in het weeshuis mogen blij zijn dat ze daar wonen'....

Thijs wenste ons veel inspiratie, Paul vraagt, dus Dick, geen heel Bouwstuk, een steentje: in Katmandu nam de gids ons mee naar een thangkha-schilderschool, we kregen o.a. een mandala te zien, ontworpen door de Dalai Lama, met daarop de weg naar de Lotus (zuiverheid, puurheid, enz.., in het midden van de mandala, jazeker), die begint met een hele brede poort, die van de action, de volgende is minder gemakkelijk om door te komen, speech (zeg de goede dingen, zeg dingen goed e.d.) en de laatste is heel nauw, das die van mind (denk zuiver, denk puur e.d.) en daar kunnen jullie het voorlopig mee doen, overigens schilderen die mensen zo'n ding dus uit het hoofd, Rob, we hebben nog een hogere pet van je op dan we al hadden; we weten nog steeds niet zeker of Boeddhisme nou wel of niet een godsdienst is maar het is wel een hele plezierige bedoening met veel gedoe, gelawaai en kleurenen gaat hand in hand met het Hindoeisme

- ma. de generator opgehaald en hij doettut prima

- di. zijn die examens en andere toetsen begonnen, kinderen waren en zijn net zo zenuwachtig

- do. de beddenlakens opgehaald en samen met Rishi, onvoorstelbaar dat we die nog niet hebben voorgesteld, de Nederlandse volunteersters (het zijn kanjers, Carijn) en Kevin (he's from New York), Rebecca (she's from Tasmania(!)) en de huismoeders een plan gemaakt om de maand vakantie na de examens (volgende week do.) ' vol te krijgen' ( met een voetbal - competitie, Idols enz. maar ook met de kamers opruimen en vuilnis in de buurt (precies Johan, het moet opvoedkundig ook verantwoord zijn); we hebben voor 300 euro t-shirts gekocht met sportbroek, direct geleverd door de fabrikant, gaan de kinderen zelf verven en dus heeft iedereen haar/zijn eigen shirt en broek voor voetbal, fietsen, tafeltennis, picknick enz..

- ondertussen werd het bewolkt en Nigeriaans benauwd, mistig en zelfs fris, schijnt bij de tijd van het jaar te horen

- en we hangen ook de toerist uit: afgelopen zo. (die van jullie) zijn we samen metNarayan (Coord. Volunteers) en Bhir (chauffeur) in de jeep gestapt en naar Mahendra Cave gereden (die was koning en verborg zich daar met zijn leger voor een andere, moet klein legertje zijn geweest) en kregen onze eerste tikka (zo'n rode stip op je voorhoofd) van de Ganesja(!)-priester, naar Bat's Cave, ze hingen dur, Superman was even ergens anders en je moest er via een soort geboortegrotje uit (eitje ;-)), een beetje de bergen in naar Balaam, het geboorte - dorp en woonplaats van Narayan, om met Eric J. te spreken: daar kun je dus rustig onder een boom de rest van je leven gaan zitten mediteren, helemaal goed, en toen naar onze eerste Boeddhistische tempel: heel indrukwekkend, precies zoals in ' Seven years in Tibet'o.i.d. en toen nog naar Davis Falls, tijdens de moesson schijnt het water zowat over de weg te spoelen, nu wast een miezerige vertoning

op het programma staat morgenavond een etentje bij Visma thuis en ma. naar Ghatchowk (ongeveer Katzuk), naar het stuk land, waar Children's Village moet komen dus, dur gaat ook een of andere bobo mee, verder moet de general store nog worden opgeruimd, weten we ook wat we wel en niet aan spelletjes en spullen hebben voor picknick en vakantie en gaat Peter di. met Bhim nog een op visite bij Scholarshipkinderen, op de fiets

Pokahara 3 (business)

zoals al eerder geschreven: we houden het graag gescheiden, zo zuiver mogelijk enz., vandaar deze overgang

- het gaat nog steeds om 25.000 euro (nee, zoveel hebben we zelf niet, anders hadden we het al lang overgemaakt) en als u het Project Proposal heeft gelezen, weet u waarom we zo drammen, met excuses voor de uitdrukking, zie verder www.orphanagenepal.org.

- en neemt u contact op met Hilde Bleijswijk, 06-81604976, zij kan u het plan zo doorsturen en nog veel meer dan wij erover vertellen en duidelijk maken

- Namaste Foundation is overigens een van de 22 door de Nepalese regering erkende stichtingen en heeft ook regelmatig contacht metde 21 andere

- laptops, digitale camera's e.d. over? wilt u weer contact opnemen met bovenstaande dame? ze heeft al eens een glasmachine verscheept dus draait voor zo'n vrachtje haar hand niet om, en ook hier geldt weer: tis geen ordinaire bedelactie

Gerda, over die maanden kunnen ze metselaars, installateurs enz. gebruiken EN mensen, die hun het vak willen leren, we weten dat b.v. de stichting Hope (Holland/Peru) in Cuzco voor hun projecten regelmatig gebruik maakt van dit soort mensen, zou je eens kunnen bekijken, opzoeken wat er evt. op dit gebied in de regio te vinden is? met bij voorbaat enz.

zo is het weer meer dan genoeg, Rishi moet wachten tot de volgende keer, de foto's komen duran, ondertussen wensen we u alle gezonds en goeds, liefs en vrede van de wereld,

Ria en Peter.

Tink

Wat een fijn verhaal en foto's weer! Peter, wanneer sta jij nou op een foto? ;-) Liefs, Tink

sas

T blijft mooi en spannend, zo te lezen. Maar Idols? Moeten die arme kinderen nou echt een stukje doen? :-P

San & Lin

ondertussen hebben wij de echte reden gevonden dat jullie deze trip maken; zo hoeven jullie geen plafonds te komen verven bij ons!! jaja.. goodwill voor die kids.. ghehe!

Knuf!!

Elmar

Beste Peter,
Mooi om al je verhalen te lezen.
Als je terug bent, kom dan maar eens een bakkie koffie halen.
Vriendelijke groet van,
Elmar

Hilde & Carijn

HAPPY HOLI, HAPPY HOLI! We horen de kinderen het nog zeggen :-)). Wat een ervaringen, harde werkers!

Namaste van ons

lesley

Blij om te zien dat jullie genieten van zo'n feest.
Bedankt voor de update. Wij genieten mee van de vorderingen van het project. Namaste

Bert J.

Hee Peter en Ria,

Wat een prachtige verhalen en levenslessen...!
Dat moet wel veel indruk maken en je leven veranderen, lijkt me.
Iets voor 'de wereld draait door' , (want dat doet ie natuurlijk, compleet met tsunami's, dreigende kernrampen en militaire interventies), maar misschien wel juist daarom, op een andere plek, mensen die helpen, werken, genieten.....mooi, hoopgevend.....
Bewondering voor jullie, geniet, blijf gezond en blijf schrijven......!

Bert

Piet en Ans

Geweldig.
Dank voor alle verhalen.
We volgen jullie !!!
Wat mooi, veel, interessant en nog meer.
Veel liefs, vree en onze groet.

Lambert

Hoi Ria en Peter, ik zie dat jullie niet stil zitten! Een geweldig goed idee, die nieuwe generator. En ik ben blij om te lezen dat jullie ondertussen ook nog toeristische activiteiten ondernemen! Veel succes en plezier verder. Groeten, Lambert