namastee.reismee.nl

pokhara 1

- Hilde en Carijn, een half jaar geleden en toen drie maanden geleden en nu, precies vandaag, een maand geleden en we zijn dur nu echt, tis nog steeds niet helemaal te geloven .... 'vergeten' heel veel groeten, dikke zoenen en knuffels terug te doen en te geven, bij deze dus
- Anton, wat heeft jouw vrouw goeie ideeen (sorry, de trema doet het even niet), je kunt je maar half voorstellen hoe blij we zijn met die extra fotoruimte, zullen die zeker nodig hebben, hele grote dank
- en Alisia en Paul uiteraard ook bedankt, jullie zorgden voor het ronde bedrag van 2400 euro (de eurotoets doet het ook niet)
- want het is dus echt een grote familie, strak georganiseerd en met een goed team, dat straalt aan alle kanten en op alle mogelijke manieren durvan af
- we hebben heel veel te vertellen, het belangrijkste het eerst
- Sas, alvast heel erg van harte !!!! en eet smakelijk, een van je tantes zegt dur dan altijd bij dat ze dur 's avonds eentje op zullen drinken, doen wij ook,
- 8 jaar geleden is Visma (wilde arts worden, bachelor economie en management met als bijvak sociologie, 30 jr., getrouwd en vader van Haishna (anderhalf)) dus begonnen (nu nog even een te lang verhaal) en nu huurt de stichting dus dat huis voor die 64 kinderen (van 3 tot 118 jaar oud, ongeveer evenveel jongens als meisjes), een huis even verderop (Onni's Children House, gesponsord door een Finse en een Australier, vandaar de naam) voor 16 kinderen en dan is er nog dat glasatelier, chapeau Margot en Jan, hebben het grote fotoboek ook bekeken, jammer van die Friese vlag
- ma. hebben we een afspraak met Man Singh en duiken de boeken en het plan in
- ook een gesprek met de coordinatorvrijwilligers en dan moet het concreet worden
- zijn trouwens al aan het werk geweest: kinderen helpen met aankleden (schooluniform) en hun naar school brengen -yep, ze gaan allemaal- en opvang bij terugkomst; een grote familie dus: de ' groten' helpen de ' kleintjes' en de huismoeders zorgen dur ook voor dat alles zoveel mogelijk op rolletjes verloopt
mochten leerlingen niet zo braaf zijn, oud-collega's (ex- is een beetje een vies woord) dreig maar met sturen naar Nepal: om 5 uur op, melk en koekjes, leren, anderhalf uur leren, ontbijt en om 10 uur op school wezen, dat dan weer wel maar dan ook tot 3 uur constant les en thuis ook nog eens anderhaf uur leren, geen computer of mp3-speler o.i.d.
- hadden een conversation met tea met de (vrouwelijke) principal (zij bemoeit zich overigens alleen met (het) onderwijs!) en, troost u, ook hier is motivatie het probleem, daar komt nog eens bij dat er na school niet zoveel kans op een baan bestaat .... ook dat kunt u nog wel eens onder diverse snorren of anderszins wrijven (school is ongeveer de gebouwen van WB en TW bij elkaar, telt ongeveer 1000 leerlingen en 70 (!) leerkrachten), de principal geeft ook aan welke leerkracht meer moet gaan verdienen .... )
- nog meer concreet: Pokhara is het centrum voor rafting, mountainbiking, paragliding en trekking - werk genoeg, San - en dus ontzettend toeristisch, ligt ook nog eens heel idyllisch aan een groot meer, waarin zich de Annapurna en andere bergen spiegelen, stel u verder voor een grote straat met daaraan winkeltjes, restaurantjes en wat dies meer zij, Montmartre op zijn Nepalees, daarachter tene na tandere hotel of guesthouse en daartussen, aan straatjes, waar heel lang geleden fraai beton is gestort, wonen de Pokharezen of Pokhararen, en dan natuurlijk nog die taxietjes, nee, geen riksja's, en het rijdt hier links (ben ook al een paar keer aan de ' goeie' kant ingestapt, Kim)
- nee, geen zorgen over integratieproblemen of zo: ons huishouden bestaat uit twee reistassen en twee kleine rugzakken en de zon schijnt volop dus (hadden eergisteren trouwens een Nigeriaanse regenbui, met van die hele dikke, grote druppels en de wind liet de bananenbomen bijna knappen en onweer) dus alle tijd van de wereld om land en mensen te leren kennen (vanmiddag hadden we nog een heel gesprek met Kim (!), de eigenaar van het hotel, over de gang van zaken in dit land, nee, bij lange na niet alle problemen opgelost, integendeel) en natuurlijk voor die kindertjes, die allemaal heel veel plezier int leven hebben en ook dat spat ervan af,
- genoeg voor nu en dus
alle gezonds en goeds, liefs en vrede van de wereld,
Ria en Peter.
ps
beloofd is beloofd:
vergeet u niet eens een blik te werpen op www.monicalejo.nl?!

Mark en compagnon Hans van Kameryck

Lieve Peter en Ria,

Jullie doen goed werk en daar ben ik echt ook wel een beetje trots op. Hans en ik willen graag ons steentje bijdragen. Peter je weet dat ik alleen sponsor als ik zeker weet dat het goed terecht komt. En dit is zo'n project. Daarom sponsoren wij €600 ( zegge zeshonderdeuro) voor jullie project. 3000 euro is namelijk een nog mooier ronder bedrag. Succes met alles maar vooral heel veel plezier. Groet Mark.

Ps geef het rek.nr. Nog Ff door.

sas

Wat een geweldig bedrag is het ondertussen! Moje foto's, moje verhalen, ik ben ook n beetje overdonderd.

Vette mistige-flarden-kussen!

Hilde

Fantastisch om te lezen. Ik ben gewoon een beetje bij jullie! Wij tellen ook alweer af. 8 april staat geboekt. Zien we jullie nog?
Liefs Hilde

Alisia

Ben weer helemaal teruggereisd. Blij te horen dat de eerste week bevallen is en dat de reis naar Pokhara niet te angstig was. Veel werk plezier. Ik zal morgen het geld overmaken. Als het kan horen we natuurlijk graag waarvoor het geld gebruikt gaat worden. Voor Mark, rekeningnummer staat in een van de eerste berichten op deze site. Wij zijn er volgende week even niet bij, dus veel plezier voor twee weekjes!

lesley

Wat een fijne bericht. Tussen de regels door lees ik hoe geweldig jullie het vinden om dit mee te maken. Ik kan mij best voorstellen dat jullie het geweldig vinden om nu eindelijk persoonlijk contact te hebben. Wat leuk dat steeds lieve mensen jullie project sponsoren. Het zit gewoon goed. Geniet en een dikke knuffel ook van Olaf.

sas

Belangrijke huishoudelijke mededeling: ik begreep net van Alisia dat er twee cijfers in het rekeningnummer op de blog verkeerd staan.

Dus even gecheckt in Pokhara, het moet zijn: 6349360, t.n.v. PNJT Jonker en MEG Smit, o.v.v. Namaste.

Carijn

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Geniet heerlijk verder! Wij zijn ook begonnen met aftellen :-))

Marcel

Dank je Peter voor de promotie van Monica's website maar het juiste adres is: www.monicaleo.com

Sander

Vind dit wel n mooie beschrijving voor jullie reis: 'Ik ging de bossen in omdat ik bewust wilde leven, om me alleen met het wezenlijke bezig te houden en te onderzoeken of ik niet kon leren wat het leven me moest leren, zodat ik niet op mijn sterfbed zou moeten ontdekken dat ik niet geleefd had....