namastee.reismee.nl

namaste

met dank aan Heidi: het betekent ook buigen maar helemaal compleet is de betekenis: ik buig voor de god in jou, jawel; nee Heidi, heeft niets te maken met achter het mariaprocessietje van Nadrin aanhobbelen op 15-08, je kunt het woord gebruiken als dank je wel, goeiedag, hallo enz., en de serieuze ondertoon blijft, goed of niet?!

dank dus, voor alle telefoontjes van de week, kaartjes, meels en etentjes (bietjes in sinaasappelsap met een beetje bruine suiker, peper en zout, tis Noord-Amerikaans en heerlijk); mooie uitvinding zo'n blog: in een zinjan en alleman dank en/of anderszins betuigen

zijn er dus, rustig koffie gedronken op het zo langzamerhand bekende plekjein het gebouw van die nationale luchthavenen de gelukspoppetjes aan de rugzak gebonden, vliegveld Hongkong is groot en heeft, gelukkig airco want na een min of meer verdoezelde en opgedrongen nachtrust voelde het lijf niet zo goed; nogzes uur en een kwartier terugvliegen (de berekening heeft met tijdzones te maken)- in Dhaka was het donker, Chantal, dus we hebben niet iedereen gezien om de groetenover te brengen- en toen waren we dur dus, niemand deed moeilijk of ingewikkeld, integendeel, de bagage hoefde niet eens door de scanner, je hebt een eerlijk gezicht of niet, en buiten kwamen we in Griekse veerboottoestanden terecht: iedereen wil je in de taxi helpenen naar een hotel brengen, gelukkig stond Dip met een groot papier met daarop: Perer Jonker, we zijn nog wel eens anders genoemd, Klaas-Johan, en dus door een stikdonkere stad - de electriciteit laat het hier zo'n 14 uur per dag afweten - naar het KTM Peace (!) Guesthouse, het was ook koud ....

vanmorgen in het zonnetje op ons dakterras heerlijk ontbeten, met, in de verte, zicht op die Monkey's Temple oftewel Swayambunath,en daarna die stad in, das moeilijk te beschrijven want heel, heel veel, een indruk dus: tussen de brommers, motoren en riksja's door lopen mensen met vrachten, die met een band om het hoofd en het af te leveren goed vervoerd worden, overal tempeltjes en tempels, allemaal in werking, scholen met leerlingen in uniform - uit een school kwam een hele hoop lawaai -allerlei winkeltjes van 2 vierk. m., taxi's,die meer toeteren dan rijden, dames in de prachtigste sari's (ook de inhoud soms), een opleiding voortangka-schildersen een paar schitterende voorbeelden daarvan, stof, kleur van alle groente- en fruitdingen, die een mens kan bedenken, een kleine imitatie van de grote Bodnath-stoepa op een heel rustig pleintje pal aan die overdrukke hoofdstraat, overigens, als je jezelf een zg. Nepali-massage gunt, stap in zo'n riksja en ervaar hoe de bestuurder zoveel mogelijk de kuilen en hobbels weet te omzeilen .... zo kunnen we nog een tijdje doorgaan maar dat doen we niet: de receptionist moet nodg naar bed!

weer een stapje dichterbij dus en wat voor een, morgen weer even de stad in, overmorgen boodschappen doen voor onderweg en dan naar Pokhara

mocht u nog tips hebben, heel graag

Dinie, goede reis en groet aan Yacco en Yolande, andersom dus

tot volgende week met de wens voor alle gezonds en goeds, liefs en vrede

Ria en Peter.

Hilde

Wat goed om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad en aangekomen zijn in het mooie, maar ook confronterende Nepal! Geniet, laat los en verwonder. In Nepal komt tenslotte alles toch zoals het komen moet.. Visma zal jullie met open armen ontvangen in Namaste Children's House. Geef een dikke knuffel aan alle kids! Liefs Hilde

Rients en Anneke

Blij dat jullie goed zijn aangekomen.Het moet jullie wel duizelen al die nieuwe indrukken .Vind het erg spannend. Leuk dat we zo mee kunnen reizen .Houw je haaks we kijken uit naar 't volgend avontuur.

Alisia

Meteen in de drukte gedoken! Dapper hoor. Geweldig dat je er bent. Hopelijk zorgen ze goed voor je. Ons idee voor morgen of een andere keer: lopend door de buitenwijk naar de Monkey tempel. Het echte leven en iets rustiger. Wel je adem inhouden als je de rivier oversteekt. Helaas. Maak ook eens een rondje om de tempel. Geniet!

margot

dat is al snel, een berichtje van jullie uit het overdonderende Kathmandu, dat voor ons haast niet bij te benen is. Laat je heerlijk meenemen op de stroom van al dat moois, hectische en ongeloofwaardige kleurrijke tapijt van een compleet ander leven daar. Enjoy the people, they are so wonderful. Lekker slapen en morgen on the road naar Pokhara, ga wel aan de goeie kant in de bus zitten, dan zie je de meest uitgestrekte valleien en meer prachtigs Nepalees. Heel goeie reis verder en tot hoors, Namasté Margot

Truus

Fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad. Jullie genieten nu al met volle teugen, houwe zo, wij genieten met jullie mee. Ben erg benieuwd naar jullie avonturen.
liefs Truus

Sander

Trachidelegs! Goed om wat te horen! de swayambunath zit trouwens ook in suske & wiske... en dat er vandaag vieze natte sneeuw is gevalle hier! dubbel genieten dus nogmaals!!!

lesley

De digitale verkeer is goed op gang in Nepal maar dat wist wij al toen al bij Alisia en Paul. leuke verslag en zo te lezen genieten jullie volop.Blijven bewonderen de schoonheid van het land door al de drukte, geuren en verkeer heen. Goede reis. Namste liefs Lesley

Paul Evers

Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Het lijkt me wel een cultuurschok als ik zo lees wat jullie indrukken zijn van Kathmandu. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de godsdienst(en) en de wijze van beleven ervan aldaar.
Geniet ze!

Lucy en Gijs van de Voort

Boeiende verhalen na een onderwijsloopbaan ! Wij hopen in okt. a.s. eea te herkennen !
Geniet van alle indrukken en de mensen om jullie heen.
Groeten uit Apeldoorn.
Lucy/Gijs

Simon-Peter

Haha.... you go guys.... het is hier grijs, mistig, nat en koud en het alledaagse (saaie) leventje is bij de eerste berichten van jullie kant wel heel erg "normaal".... dus we zijn een beetje gezond jaloers...

groeten van deze kant, succes en plezier......