namastee.reismee.nl

deftig en heftig

hoe bevalt het? een veel gehoorde vraag de laatste weken, antwoord: ??: het is heel chique om elke morgen zelf uit te maken wanneer je opstaat en daarna samen te ontbijten en de krant te lezen, b.v., tot zijn grote verbazing mist Peter school voor geen meter, b.v., en het is druk dus er is weinig gelegenheid om bij die vraag stil te staan, b.v.

- di. mi. belde Saskia van Outsight (van de reis door Tibet) dat die Chinese autoriteiten met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in maart de grenzen met Tibet zullen sluiten: 60 jaar geleden werd 'dat verdrag tussen China en Tibet gesloten', vanwege de enorme festiviteiten kunnen dur geen mensen meer bij ....

- we houden regelmatiger contact, is de afspraak, mocht het in april nog zo zijn, dan kunnen we gebruik maken van een door de organisatie aangeboden alternatief, ons geld terug krijgen en .... of ....

- in dat geval zullen de tickets naar Australië worden omgeboekt, Lenneke (zie vorige mail) is al op de hoogte, Bernadet en Dick ook

- vr. uit eten met oud-collega's: op alle mogelijke manieren goed

- za. mi. naar Saskia en Lambert, koffie drinken en lekker eten, ondertussen mentaal voorbereiden op de avond

- naar het 'Westerhuis', minstens drie rondjes rijden, en die Westerstraat is lang, om een goeie parkeerplaats te vinden

- daar woont nl. 'The Hub' , die organisaties met een sociaal innovatief karakter een kantoorplaats en andere zaken biedt

-van Nicolas, voormalig accountant in Londen en steeds meer betrokken geraakt bij de organisatie van allerlei non-profit-instellingen, kregen Hilde en Carijn een tip dus

- Joke, hij dacht dat het grote aantal wezen in Nepal kwam door de armoede, de oorlog en het feit dat de nieuwe regering in 2/3 jaar tijd nog niet alles op orde heeft kunnen krijgen (Ria hoorde overigens van een mevrouw, die het land al twee keer bezocht, dat de oorzaak lag aan de drinkende mannen, moeders zouden daarom het voedsel uit hun eigen mond sparen enz.)

- in Londen is ook al zo'n Hub en je kunt daar dus doodgewoon met je laptop in een hoekie of aan een tafel gaan zitten werken maar ook anderen, die met dezelfde zaken bezig zijn, consulten (zo heet dat daar!)

- Hilde en Carijn hielden een toespraak, waarin ze iedereen bedankten voor inzet en medewerking en lieten nog een keer het filmpje (van de website) zien, zie eerste bericht

- sommigen werden met naam en toenaam genoemd b.v. Jan, de meneer van het glasatelier, die een schitterend Fries verhaal vertelde over zijn bezoek aan Nepal, met name aan Pokhara, Fries in die zin dat er gedaan werd of men flink afstandnam van teen en tandermaar ondertussen van een grote betrokkenheid blijk gaf

- theatergroep 'Plezant' zat al klaar met de premiére van hun nieuwe stuk 'De dichter, de dromer en de drummer' (zie internet)

- is overigens een van de weinige gezelschappen, dat van Staatsbosbeheer toestemming heeft gekregen de 'Toneelschuur' bij/van Radio Kootwijk permanent te gebruiken, dit voor de kenners

- daarna nog een hapje en een drankje en een dansje en we gingen dus veel te laat naar bed

- want moesten nog een brunch klaar zetten vanochtend: Herman wordt volgende week 65 en wat geef je iemand, die alles al heeft?! lang geleden kwam het Utrechts Byzantijns koor een keer per jaar een concertje geven in die grote hal vanons seminarie, zeer indrukwekkend, Hermankon en kandat zeer waarderen, bovendien istie van de liturgie .... vanmorgen togen wij, samen met Cees en Dinie, ter kerke in Schalkhaar en genoten, daarna vant eten ent bijkletsen

- morgen samen met Sander het geboomte tot orde dwingen zodat de auto rustig 3 maanden op die plek kan bivakkeren

- di. de op een na laatste eters

- wo. naar school: een goede kennis van Peter, voormalig straaljagerpiloot, heeft een drietal jongens geholpen met/bij hun sectoropdracht,wo. avond zijn de presentatiesen hij wil de resultaten van de samenwerking ook bekijken

- en dan gaan we verder met inpakken

- Visma? geen wonder dat die meneer in 8 jaar tijd zoveel voor elkaar heeft gekregen: een en al enthousiasme, charme én intelligentie

- we móeten de Greenline-bus nemen naar Pokhara, zijn uigenodigd om te komen eten bij hem thuis en als er wat is of zo: bellen of mailen? en dan eigenlijk eergisteren....

en dawassut voor deze week

- onee, Bregje, de kanjer, die de presentatie op 15-12 overnam van Hilde, zou het zeer op prijs stellen als u op haar stemde: daarvoor gaat u naar http://www.internationaalambassadeur.nl/BregjeAmenten doet u gewoon wat er gevraagd wordt, Bregjes e-mail-adres? bregjeament@live.nl

- met bij voorbaat ook onze grote dank

alle gezonds, goeds, liefs en vrede van de wereld,

Ria en Peter.

ps (toch nog)

Sjors, volgende keer in ons beroerde Dutch/English ;-)

sas

En er is tijd om het blog bij te houden, hulde! Heeft u ook nog foto's te delen?

Herman / Dieks

Ria & Poudros,

Het was zondag inderdaad geweldig. Kerken (werkwoord!), Swartjes / Lindeboom in Schalkhaar en toen heerlijk bijkletsen in Apeldoorn met Dini & Kees. Heerlijk.
Ans & Herman

P.I.M. Evers

Geweldige site en kan bijna niet wachten tot jullie aan het geweldige avontuur beginnen!

Truus

Tjonge, wat weer een verhaal en jullie zijn nog niet eens vertrokken. Dat beloofd dus wat. Je moet er toch niet aan denken dat je bij deze drukke bezigheden ook nog zou moeten werken.

Carol Hessels

Eerwaarde vader,
Het doet mij deugd te lezen dat u de school niet mist. Dan was ik toch niet de enige die dat overkwam. Als er veel voor in de plaats komt, heb je geen tijd om de school te missen. Oeps, dat mag ik van Engelien niet zeggen: geen tijd.
Lies Noordhof vanmorgen gesproken, die kijkt ook uit naar haar pensioen, maar moet nog twee jaar. Geniet maar, eerwaarde.

Carijn en Hilde

Dag Peter en Ria, wij hebben allebei jullie telefoontje van gisteren gemist. We willen jullie natuurlijk nog wel graag een hele fantastische reis wensen! We hebben genoten van het feest en dat jullie er waren. Heb een geweldige tijd in Nepal! Liefs Carijn en Hilde