namastee.reismee.nl

moes van sas

.... wilden di. j.l. al schrijven (want dan was het nog een maand (!) maar het computermachien werkte niet zo goed; nooit al die verhalen geloofd over printers, die het net op de avond, voordat jij je werkstuk moet inleveren, laten afweten en zo maar het bestaat echt en dezewas echt ziek, soms zag hij er roze van, zelfs pimpelpaars

-prikken (voor hepatitis A en buiktyfus, de eerste is nu 25 jaar geldig) gehad, voor malaria hoefde niet per se want we blijven geen maand olifanten wassen in Chitwan National Park, andere antistoffen en zo hadden we nog genoeg van de vorige keren, het inentingenboekje is nu wel bijna vol

- op 25-02 dus naar Katmandu

- we kunnen het land in want dankzij Lenneke Roffel (hierover hieronder) 'zit' het visum voor Nepal in het paspoort

- mocht u ooit nog eens reisplannen hebben en niet precies weten hoe en wat: Lenneke dus, een halve middag met haar aan de tafel enhet een na het anderwordt heel kalm en rustig én zeer professioneel en ook nog eens binnen de kortst mogelijke tijd geregeld

- we kunnen ook het land weer uit dus, met de auto met chauffeur en gids, lijkt heel koloniaal, is het maar een beetje: iedereen en alles vertelt je over de nogal primitieve omstandigheden in Tibet, we kunnen wel tegen een stootje maar om nou 8 dagen alleen maar af te zien .... Saskia, nog zo'n gouden dame, deze keervan 'Outsight', moet de datum nog bevestigen

- voor de kaartlezers: Katmandu, Zhang Mu, Sakya, Shigatse, Gyantse (bezoek aan klooster Tashi Lumpo, zetel van de Panchen Lama), over de Karo-La-pas (5.045 m.) en langs het Yamdrok-Tso-meer (zie reisgidsen) naar Lhasa (drie dagen met bezoek aan o.a. de Jokhang-tempel en de Potala)

- goed gezien, Sander, geen basecamp: je reist met zijn tweetjes en dan laat je iemand, twee (of drie) dagen onder aan de berg zitten, dakan dusnie, andere keer dus en wie weet, is de Annapurna niet te hoog

- we konden de Tibet-weekniet boeken zonder de Chinese autoriteiten officieel op de hoogte te stellen van ons vertrek; dat wordt dus 21-04 en dan vliegen we via Shanghai en Singapore (is een eind om maar gewoon de goedkoopste vlucht, daar heb je dan zo'n Lenneke hard bij nodig) naar Brisbane,

- ook het visum van dat land is er (is gewoon een papier, dat je bij je moet hebben, dus geen plaatje en stempel in je paspoort) en het ontvangstcomité, Bernadet en Dick dus, (zij overleggen met Sjors, reserveren de reis naar Melbourne (we reizen dus samen (!)) en dan vindt er een familiereünietje plaats in Warburton, jawel)

- voorlopig steken we op 01-05 over en zijn we nog steeds van plan om met een camper door Kiwi-land te trekken, hebben al hier en daar gekeken en bekeken, zijn net in de Lonely Planet van het land van de witte wolken begonnen en dus

- za. a.s. vindt in Amsterdam de opening van het Nederlandse kantoor van de Namaste Foundation plaats en komen we Visma Raj Poudel, stichter en directeur, tegen

het wordt steeds echter, de vlinders beginnen te fladderen ....

allegezonds, goeds, liefs en vrede van de wereld,

Ria en Peter.

ps

en Simon-Peter,je weetwat hier eigenlijk zou moeten staan,Tink ook trouwens

sas

Zeg je nou dat je naar me hebt geluisterd?!

Daar past maar één antwoord: braaf.

lesley

wow wat een schema, Leuk alle details te lezen maar dat kom jullie persoonlijk vertellen naar het huwelijk en voor jullie vertrekken! Afgesproken. Wij bellen

Sander

ook zonder basecamp nog genoeg hoogtepunten!!

Tink

ik kan me voorstellen dat de vlinders beginnen te fladderen, het avontuur lonkt! Ik kan niet wachten tot de eerste foto's op jullie blog verschijnen. En, ja, ik weet het...heeft Sas al verteld dat ik tegenwoordig heel volgzaam ben? Liefs Tink en ja, heeeeel veel voorpret!

Simon-Peter

Ik weet het,.. kwam toch ineens een vraagje naar boven.... wat nu als je dat nooit bent geweest, dan valt er weinig te "blijven" ????,..... Maar dit terzijde.... want daar gaat het nu natuurlijk helemaal niet over..... mooie plannen hoor, ik moet zeggen,... het staat jullie wel,.... en dan druk ik me uit licht uit, tis gewoon stoer op zijn Peter en Ria's.......

Berenice

Jullie staan bij mijn favorieten, ik geniet vantussen mijn stapels nakijkwerk lekker mee!
Hoezo, voorpret!?

marijke H

Wat een fantastische reis!! Ben zeer benieuwd naar jullie belevenissen!

Sylvia

Goe' gedaan moessieSas.

En Peet' bij ZO een vooruitzicht is 'fladderen goed voorstelbaar, zolang tmar geen straaljagerimitatie wordt

Anneke

Geweldig krijg ook zin in zo'n reis.Nemen jullie een laptop mee?Kunnen we misschien skypen.

Denk dat jullie er nu al van genieten .